Varför klaga på vädret?

Nu har det varit vinter i ett par månader. Riktigt vinterväder i december, januari och februari. Härligt! Eller....
Nej, för vad hör man.....? Ständiga klagomål från hur många människor som helst.
Då är min fråga: varför klaga på något man inte kan göra något åt?
Bor man Sverige finns i stort sett 2 alternativ; regn & rusk under vintern eller snö & kallt. Jag vet vad jag är glad för av de alternativen.
Fast man kan ju göra något...inte åt vädret, men åt sin situation. Flytta till ett annat land!
Stopp, säger någon....JAG har inte klagat på vädret, utan på hur dåligt det är på vägarna och i kollektivtrafiken. Ja, det kan man ju hålla med om. MEN, då får man kanske engagera sig i dessa frågor MELLAN de kalla perioderna....Eller, förresten det gör väl någon annan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0