Fridah Jönsson i Metro - heja dig!

Läser Fridah Jönssons kolumn i dagens Metro. Bra!!
Det spelar ingen roll om man har barn eller inte när man skriver om sådant. Man har i vart fall själv varit barn.
Skönt när någon tycker till om dessa föräldrar som klagar och gnyr över sina barn. Skaffa barn går bra, men vara med dem...
Vidare i ämnet tillhör jag dem som är emot att man lämnar storasyster och storebror på dagis några timmar om dagen för att vara hemma med nya babyn.
Jag tror att all familjetid är nyttig. Att barn mellan 2-5 år "behöver" vara på dagis, istället för hos mamma & pappa,  för sin egen skull är skitsnack. Det är för förälderns skull.
Skaffa inte fler barn än du/ni orkar med...
Från att de 6 år och till & med att de 19 år har barn & ungdomar styrd tid med grundskola och gymnasium. Sedan ska man börja jobba.....eller studera vidare.
Nu låter det kanske som jag är emot dagis. Absolut inte! Mina barn gick på dagis och var hos dagmamma och vi föräldrar jobbade. Att lämna dem för att själv roa sig, städa eller vila är också rätt.
Sluta gnäll och klaga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0