Rulltrappa till varje pris...........

Varje morgon när jag kliver av tåget vi Mölndalsbro, blir jag lika förvånad över enkelspåriga (omedveten vits) medresenärer.
På ena sidan finns en smal (1-mans bredd) rulltrappa. På andra sidan finns en trappa.
Många har ingen ro att stå i rulltrappan. Det förstår jag - de flesta har vidare anknytning att passa. MEN, varför inte ta den riktiga trappan, istället för att knö och knuffas i rulltrappan. Ta trappan för tusan!
Att det stör mig, beror på att de flesta svenskar tycker de har sån koll, är så världsvana etc. Ja, vi vet hur man ska vara när vi har åsikter om andra. MEN, självinsikten är en bristvara hos den världsvane svenske pendlaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0